מה קורה לאנשי השושו?


לואיס ברנדס אמר פעם שאור השמש הוא המחטא הטוב ביותר, הבעיה היא שאור השמש גם חושף את טמטומם של האנשים שנהגו להתחבא בצללים. פעם המוסד הישראלי היה שם דבר, אנשים לא ידעו עליו כלום, ופחדו ממנו (אפילו כשהמוסד הצליח לרצוח מלצר מרוקאי בשם אחמד בושיקי, היה מי שחשב שזה חלק מאיזה תוכנית מתוחכמת). מאז שהמוסד נחשף קצת, אפשר לראות את האינטליגנציה של העומדים בראשו.

מאיר דגן,  לכאורה פושע מלחמה, אלוף במילואים, חבר ליכוד, יוצא השב"כ ו…כן, וראש המוסד (בחיי, הרי במדינה נורמלית מספיק לסמן וי אחד ברשימה הזאת בשביל לפסול אדם מלכהן כראש המוסד) אמר לפני כמה ימים:

"הרמאויות בבחירות באיראן לא שונות מרמאויות שקורות גם במדינות ליברליות בתקופה של בחירות"
עכשיו, האפשרויות הן אלה:

1. ראש המוסד לא יודע מה קורא באיראן (שזה, בעצם, התפקיד, שלו, בשביל זה הוא מקבל משכורת) וזה לא מפריע לו לדבר עם התקשורת (ואגב, בשביל לא לעשות את זה הוא מקבל משכורת) על דברים שהוא לא מבין בהם.

2. ראש המוסד יודע שהבחירות בכל העולם הדמוקרטי (ופרט בישראל) מזוייפות.

אמנם, שתי האפשרויות מפחידות, אבל נראה לי שהראשונה היא הסבירה ביותר. בכל מקרה, אילו הייתי נתניהו הייתי מפטר את מר דגן (כי, בכל מקרה, ברור שהוא לא כשיר לתפקידו).

ובעניין אחר, רועי שרון מספר שמונה ראש חטיבה חדש לחטיבה היהודית בשב"כ. מתברר שעיקר תפקידו הוא לא לדאוג שבצלם לא יצלמו את הפרובוקטורים שלו, אלא, ואני מצטט, "עיקר תפקידו יהיה: לשמור על זהותו בסוד". אז, יש לי הצעת יעול לשב"כ. אולי תפצלו את התפקיד של הראש החדש לשני תפקידים שונים, אח ישמור על זהותו בסוד, והשני יעשה את שאר התפקידים המשניים. לראשון תתנו 70% מהמשכורת ולשני 60%. אמנם, זה נראה כאילו בזבזתי לשב"כ 50% ממשכורת של ראש חטיבה, אבל, אפשר עכשיו לבטל בכלל את התפקיד הראשון (ואז הוא גם בטוח יצליח – מה יותר קל מלשמור על זהות לא קיימת בסוד) והנה, חסכתי 30% מהמשכורת של ראש חטיבה בשב"כ. (כן, 30%, אני חושב ש-10% צריך לתת לי).

כתיבת תגובה

