שתי דוקטוריות יצאו לכנס


שתי אקדמאיות ישראליות יצאו לאותו כנס באוניברסיטת יורק בטורונטו, שתיהן באו על מנת להגן על אג'נדה שונה מהאג'נדה של מארגני הכנס (למה, אגב, למארגני כנס אקדמאי יש בכלל אג'נדה?), ושתיהן מתארות חוויות לא נחמדות (בלשון המעטה) של התקלות בבריונות ובחוסר קשב. אבל, זהו, בזה נגמר הדמיון. השוני בין התיאורים שלהן כל כך מדהים שאפשר לחשוב שמדובר בכנסים שונים לחלוטין. מרתק.

12 Responses to שתי דוקטוריות יצאו לכנס

  1. יובל says:

    אתה באמת מופתע או שזה נכתב באירוניה?

  2. smiley says:

    נרא לי שהיכולת האנושית להתמכר לרמייה עצמית לעולם לא תחדל להפתיע אותי.

  3. יובל says:

    אני חושב ש-"רמיה עצמית" זה ביטוי חריף מדי. אני לא חושב שמישהי מהכותבות באמת מרמה את עצמה. הן היו באותו הכנס וראו אותו מנקודת מבט שונה – האחת שבאה להשמיע דעת מיעוט, והשניה בתור מישהי שמציגה עמדה שנמצאת בתוך הספקטרום של הדעות המקובלות בכנס.
    זה בהחלט מעניין, כמו שתמיד מעניין לשמוע שתי נקודות מבט הפוכות על אותו נושא. אני לא חושב שיש כאן משהו שמגיע לכדי "רמיה עצמית".

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) says:

    מצאית רק לינק לנעמה כרמי. איפה השניה?

  5. smiley says:

    מתחת למילה "שלהן" (או, אם אין לך כח לגלגל למעלה, http://www.kedma.co.il/index.php?id=2517&t=pages)

  6. iod says:

    סלח לי, אבל המאמר בקדמה הוא בולשיט. יורק היא אוניברסיטה ידועה בקיצוניות האנטי-ישראלית שלה, והתאור של קדמה נשמע לי לא אמין בצורה קיצונית. שלא לדבר על כך שהתמונות חותרות תחת הטקסט: זו הפגנה של הלובי היהודי? זה חמישה אנשים שמפגינים בבירור תחת הלוגו של ה-JDL. מכיר את הארגון הזה? הליגה להגנה יהודית. עדיין לא מכיר? זה מה שהקים כהנא לפני שהוא עלה לארץ. ארגון פעוט, נטול כח בקהילה היהודית (או הישראלית) בקנדה. ממש ממש לא מייצג את "הארגונים היהודיים" פה. בקיצור, שטויות.
    לא שצריך ניתוח מעמיק כדי להבין שמי שכותבת "א-סמול א-אשכנזי" מבלשטת חופשי.

  7. smiley says:

    דובי, כשאתה אומר בולשיט אתה מתכוון להגיד שד"ר לביא משקרת במודע? אני לא חושב שאתה צודק.

  8. iod says:

    תסתכל אתה על התמונות שהיא מציגה שם. אתה רואה הפגנה המונים של הלובי היהודי? לא. אתה רואה הפגנה מזערית של ארגון קיקיוני וקיצוני. 'nuff said.

  9. smiley says:

    אני חושב שאנשים בוגרים לא אוהבים לשקר במודע בלי סיבה. זה מסוכן מצד אחד, וחסר תועלת בצד השני (הרי אם היתה בזה תועלת, זה לא היה "בלי סיבה"). וכשאנשים בוגרים ואינטליגנטים כן משקרים במודע, הם עושים כמיטב יכולתם להסתיר את השקר. ד"ר לביא פרסמה את המאמר שלה באינטרנט בלפחות שני אתרים פופולריים (קדמה והעוקץ). המסקנה שלי: מדובר ברמייה עצמית ולא בולשיט.

  10. iod says:

    אין לי בעיה עם ההגדרה הזו.

  11. Leibovitz says:

    זה מצחיק עד כמה שמאלנים טובי לב יכתתו את רגליהם לכנסים פגאניים מדיפי ריח אנטישמי מעיק, רק כדי להראות לכל העולם שעמדות שמאלניות הן טעות ביסודן.
    מי שרוצה לדבוק בהגנה על זכות החיים אפילו יותר מהגנה על זכות האזרח, חייב להבין שתמיכה היום בפלסטינים משמעה היחידה תמיכה בהשמדת היהודים.

    אין כוונתם של הפלסטינים לחיות לצידנו במדינה פלסטינית, בשלום ובנחת. אם תקום בכלל מדינה פלסטינית היא תהיה בסיס ומנוף לריסוקה של ישראל בטרור או בזכות השיבה, מה שיבוא קודם. ואז – היהודים לים, כמו שהם פעם שרו.

  12. Leibovitz says:

    להלן תגובתי ב'קדמה' בתקווה שיפרסמו אותה:
    http://www.kedma.co.il/index.php?id=2517&t=pages

    אתם עדיין שרויים בחלומותיהם באספמיה בקרב של האתמול, עם האשכנזים (כלומר, הביטיו הנכון הוא "יהודי אשכנז")ומפספסים את העתיד לביצור החיים בשלום ובהשלמה ערבים ויהודים אלה לצד אלה. כל מוצא הגיונכם נובע מתחושה של פספוס, דחייה ודילוג עליכם, ואתם לא מפסיקים לקטר ולהחליט להיות ישראלים כשורה. למזלי אתם מיעוט קטן בתוך קהילות ספרד והמזרח שהתערו בארץ והשתלבו בחיי העם והמדינה. אין לא אלה להביע צער רב על שאתם מוצאים לנכון לחיות על אדי ההתבכיינות. אני מקווה שלפחות נסיעותיכם לפורומים שבהם מכפישים את ישראל ואת האשכנזים (להזכירכם, הביטוי הנכון 'יהודי אשכנז') היא לא על חשבונכם הפרטי!

    דרך אגב, אני נשוי לאשה ממוצא מזרחי (היא לא מכנה עצמה 'מזרחית') ויש לנו 4 ילדים יפים, חכמים, בריאים …. כן… וגם ציונים, והם לא מרגישים את משא הדיכוי שאני מעולם לא ראיתי מסביבי, כשגדלתי בין אשכנזים (להזכירכם, 'יהודים אשכנזים' או 'יהודי אשכנז') ובין מזרחיים, שאז נקראו על ידינו, הילדים, כ"מרוקאי סכין", "רומני גנב" וכו'.

להשאיר תגובה

