גם לעשות חשבון צריך לדעת


תוצאות הבחירות המקומיות בשטחי הראשות הדליקו את אורי אליצור:

"בתוך ענן האבק של כל אירועי ומערכות הבחירות של החודש האחרון, מהבית היהודי ועד הבית הלבן, נעלמה כמעט לגמרי מהרדאר התקשורתי מערכת בחירות מעניינת למדי שהתקיימה לא רחוק מכאן, ברשות הפלסטינית. שכנינו ובני דודינו בערי ובכפרי יו"ש הלכו לקלפיות ובחרו את ראשי הערים ואת מועצות הכפרים ב-90 רשויות מקומיות…

אבל את העין שלי תפס דווקא הסיכום הסטטיסטי. השבוע פורסמו המספרים באתר הרשמי של הרשות, ובראשם המספר היסודי: 505,600. זה מספר בעלי זכות הבחירה בכל רחבי יהודה ושומרון, כולל אפילו חלק מירושלים (בידו וצור באהר). מספר בעלי זכות הבחירה בישראל עומד על כ-5.3 מיליון, יותר מפי עשרה. במילים אחרות, אילו היו כל ערביי יהודה ושומרון מצביעים לכנסת ישראל, משקלם בכנסת היה כתשעה אחוזים. נכון, כדי לחשב את יחסי היהודים-ערבים יש להוסיף את ערביי מזרח ירושלים וגם את ערביי ישראל, וכך נגיע לשיעור של כ-25 אחוז של בוחרים ערבים מול 75 אחוז יהודים. אבל אם נביא בחשבון את שיעור ההצבעה הנמוך יותר של ערבים לעומת יהודים העומד בעינו מאז קום מדינה, ואת שיעור ההשתתפות המזערי ממש של ערביי מזרח ירושלים עד היום, התמונה הסבירה היא בסביבות 20 אחוז ומטה."

רק בעיה קטנה יש בחישוב הזה… הבחירות לראשויות המקומיות בשטחים הן בשני גלים, הראשון היה ב-20 לאוקטובר והשני יהיה ב-24 לנובמבר. ה-506,600 מתייחס רק לגל הראשון. מספר המצביעים הרשומים בגדה הוא 1,016,214 (רק ב-2006 הצביעו רק שם 591,002 מצביעים) כפול מהחשבון של אליצור. אני לא יודע אם יש עורך במעריב, אבל אם יש כזה הוא לא עושה את תפקידו.

 

2 Responses to גם לעשות חשבון צריך לדעת

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) says:

    ב 2006 זה כלל את עזה,גיגול קצר יפתור לך את הבעיה

    • סמילי says:

      ב-2006 הצביעו 591,002 בגדה בלבד. בגדה ובעזה ביחד הצביעו 990,873 מצביעים.

      כדאי גם לקרוא את מה שגוגל מביא, והטכנולוגיה היחידה שאולי תפתור את הבעיה שלך היא השתלת אינטליגנציה.

כתיבת תגובה